Friday, October 08, 2010

helo.harini saya nak berbahasa melayu.Ya Allahhh!! anda tahu? harini pengalaman ngeri buat saya! haha.ok saya gelak awal2 sebelum awak gelakkan saya.ditakdirkan harini..saya malas nak drive kete sendiri sebab takut parking kena amek orang.saya pun sanggup membawakan kereta kawan saya yang MANUAL itu! sebab patutnya dia yang bawak! (salahkan dia!hahaha) tapi dia sakit pinggang sebab arini hari 'moon come' dia yang pertama.maka dia sakit pinggang.

ok maka saya dah start nervous walaupun dalam hati berdebar2 sebab sudah lama tak bawak kete manual.last time was hanya try kete encik saya di highway putrajaya.pftt!(highway memang aaa..) jadi saya pun berdoa dalam hati walaupun kaki saya dan lutut saya memang terketar2 sikit.hoh!

apabila menghidupkan enjin kereta kancil yang oldskool itu.saya rasa saya boleh melakukannya.ok bernafas...bernafas..lepas tu saya pun berdoa sambil mulut sudah mula masuk gear 1 sekali.maka mulut saya pun mula memanaskan enjinnya sambil berkata "ok aku tak ingat.kena tekan minyak ke lepas clutch.ke tekan brake?tekan mana satu dulu!" (ok anda boleh start masuk gear satu dengan saya ok :P) lepas tu kawan saya yang sakit pinggang tiba2 rasa macam sakit pinggang dia dah hilang sket =P (dia pun nervous kut) jadi saya pun berjaya membawa kancil itu melepasi bangunan JPA.kemudian menuju ke alamanda (eleh..kacang je *berkata hati saya*) hampir memasuki simpang ke alamanda.tiba2..haihh! kawan saya yang sakit pinggang yang tak berapa sakit sebab melihat kehebatan pemanduan berhemah saya (ecehh..) maka dia pun berkata "kita pegi UNITEN lah.makan cendol sama mihun sup dia yang meletup tu!" saya pun "hah?? betul ke ni??" padahal dalam hati saya macam dah merangka route route yang saya akan lalui di situ..

maka saya pun tukar gear (oh lupa nak cite.masa tu dah gear 5) cewah.berlagak ko..nanti dulu..kita tengok nantiii..camneee...haaa! lepas membuat pusingan dan mengambil jalan menuju ke UNITEN..ingat,saya masih memandu kereta manual kancil oldskool sahabat saya yang sakit pinggang tadi!..saya pun yakin masuk simpang kiri.pehhh!! toleh2 ke kanan..tengok2 tempat tu di bahu kanan jalan.tapi saya sudah masuk kiri!! saya dah start nervous.ok takpe.jalan pasti ok.heh! ditakdirkan Allah swt..saya telah mendapat jalan yang penuh kenderaan DANNNN ada trafik light DANNNN saya berada di BUKIT!!! AHHHHHHH anda pasti paham perasaan saya.mimpi ngeri setiap individu yang sudah lama tidak membawa kenderaan manual adalah bukit (betul,kan?? JANGAN TIPU DAN BERLAGAK ANDA PANDAI BAWAK MANUAL! huh) so mulut saya dah start masuk gear 5! AHHH CANE NI?? nak tekan clutch cane?? cane nak lepas clutch abes ke nak tekan minyak?? kalau lepas brake nanti keta kebelakang!! cane niiii?? kawan saya yang sakit pinggang tadi..guess what? terus hilang sakit pinggang! dengan tekun dia menenangkan saya sambil menunjukan isyarat tangan membalance minyak dan clutch.. "ko tekan clutch..sambil lepas clutch ko tekan minyak" kanan bawah sikit2..kiri atas sikit2..HAAAA?? ape yang bawah?? ape yang atas??

SAYA CEMASSSSS!!! saya macam orang panic nak matii!! tapi kaki masih menekan clutch supaya tidak terlepas!hahahahha sumpah macam orang bodoh! BIGGEST LOOOOSERRR!! tapi,dalam keadaan kereta menderum2 meminta melepaskan clutch..kete saya tidak kebelakang ok! and menderum ke depan sambil tidak mati enjin.heh! B-) cuma dia menderum macam keretapi.hahahahha!! ya Allah tadi memang rasa aircond tak berfungsi dalam kete tu.sumpah rasa cam takde angin sejuk pun menenangkan saya yang berpeluh tu!pfft!!

alhamdulillah..saya berjaya U-Turn dan kembali ke pangkal jalan.huhu..sambil lemah lutut ini..saya pun menekan minyak menuju ke tempat destinasi..aahhh..sampaiiii =B saya rasa sayalah orang paling vibrate tadi.lutut,kaki,mulut pun! rasa cam kering bibir nervous nak mampus! and no thanks! saya taknak bawak manual lagi.saya taknak tolong kawan sakit pinggang sebab hari 'come moon' nya ata sewaktu dengannya.saya janji saya sanggup keluarkan kereta saya walaupun hilang parking spot yang baek!hoh!

tahpape kann?? eiiii mimpi ngeri lah.saya rasa cam kalau boleh,taknak ulang!! kete manual macam sangat memeningkan kepala saya!kalau encik desperate suruh saya bawak kete dia..saya memang tak sanggup!! eiii menakutkannnn.. =P ok.dah.tu je..sekian.selamat hari minggu =B much love xx

erinchunk circled @ 2:32 PM

1 people circled

Post a Comment